Rabu, 4 November 2009

pedulikan saja..

aku pun x fikir..nak jadi 'single mother' muda2 lagi... tapi aku redha ketentuan Allah pada aku... aku terima..dah cuba sedaya upaya nak perbaiki... hampa
dari bujang,ke bini orang,kembali menbujang tapi bersama dua benih cinta.... aku bersyukur sangat2...
ibu tunggal, janda, single mother, gen2..apa saja orang nak kata sama maksudnya...
bukan nak meluahkan apa yang terbuku dihati..tapi kenyataan hidup nie bagai percaturan hukuman manusia.... buat kawan2 senasib aku bersyukur, aku x merempat nak cari sebutir beras untuk anak2ku,.. aku x pernah meminta2... mulut orang? biasalah tiada yang manis dari sepahit hempedu hahaha
hati kena keras... kalau dulu air mata pengubat hati tapi hati dah jadi keras bagai konkrit mengunung jadi pelindung...lumrah manusia tiada yang jelik dari mengata org sampai lupa mati akan datang juga dan dirimu bukan dewa x terlepas dari bala..."Allah bayar cash".
kadang2 hidup perlu ketawa... penawar hati yang luka lara... ada yang datang seikhlas hati menjadi teman setia tapi ada juga mengambil kesempatan. bagi aku siapa yang hadir aku terima, x pernah terdetik hatiku nak syak wasangka... aku tahu Allah x kan menduga insannya ini kalau bukan kerana sayang, kuatkah hatiku???
hari ini aku gembira kumpulan ibu tunggal yang aku ikuti dapat melahirkan ramai ibu tunggal yang bekerjaya dan berjaya... x mati dek umpat dan caci manusia yang bermulut durjana... hari ini ku lihat sahabatku yang pernah dipukul, merempat, dicaci dan dihina berjaya buka butik yang ke 3... inilah penangan ibu tunggal yang dipandang hina oleh sesetengah masyarakat yang x ada minda!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan